星期四, 2月 09, 2006

混亂

對著熒幕呆了很久,也想不到應該如何的寫。
感覺真的太混亂了。

近日發生的事太多,事態的發展也很反復,感受天天都不同,這也可算是精彩的生活吧?

有些問題自己解決不來,想找個朋友幫忙,怎料跟別人談論自己的問題,也會對別人做成傷害。難道我每天跟誰說話,說些什麼,也要受到限制嗎?
溫室裡的小花,就是受不起風吹雨打。一直在受保護的環境下長大,要什麼得什麼,萬千寵愛在一身,當遇上挫折、失望就會不懂得面對現實,心靈特別的脆弱。
就如現在這一代的兒童。

每天工作已經對著一班不知所謂的東西,真希望回到家中可以舒服一點,休息一下。

沒有名份的生活,至少能讓我輕鬆一點。

8 Comments:

At 1:26 上午, Anonymous 匿名 said...

Why can't you just wake up and ask her to leave already? This is dragging on for too long for the wrong reason. She needs to go so that you can both start a new life.

If she can't understand that then her parents should. Don't fool yourself, you both can't live together like this and pretend it's just friendship. Move on.

 
At 1:00 下午, Blogger 愛葉者 said...

我也明白,也曾經說過類似的話,只是她有她的難處,不能回家,於是我出於朋友的身份助她一把而已。
其他的朋友要找個地方暫住,我也可以如此。
反正我沒有什麼損失,收留她也沒有什麼所謂。

你是我的朋友嗎?如果想跟我詳談的話,可send email to:
polofu@gmail.com

 
At 8:18 上午, Anonymous 匿名 said...

I think I'd said enough what needs to be done already. In order for you two to move on you will just need to ask her to leave. So pick up the phone and call her parents now before it's too late.

Believe me, you are not leaving her behind, you are just helping her to move forward.

Sometimes in order to rebuild your life, you will need to let it fall apart first.

 
At 11:40 上午, Blogger 愛葉者 said...

我也明白要她離開的確是可以助她成長的,只是她不明白這個道理。而且她的家也有一定的困難,所以她不能回去,於是這只是一個折衝的方法。

多謝你的好意及提示,你說的我一早已經想過,也知道了,只是每個決定都是經過考慮的,在權衡輕重之下,暫時這樣對她比較有利。當然,亦有其他朋友勸我狠心一點,不要理她家裡的情況,然而,我覺得這樣太殘忍了。雖然現在感情而變,但始終有過一段情,我也不想把她趕上絕路。

 
At 9:09 下午, Anonymous 匿名 said...

While I don't understand why her parents won't take her back and hope this is not being used as an excuse, I can only wish you both all the best in sorting it out.

I hope to see you guys happy again and meet the right one in the near future.

 
At 10:30 上午, Anonymous 匿名 said...

人家的事, 做外人的還是少管吧.
既然各人都自有難處, 而你又不太明瞭的話, 我們做旁人的管得多少?
何苦把一個小女孩趕上絕路? 狠心如果真的有用的話, 相信他已經做了不少吧? 如果狠心換來的是一個更壞的結果, 為何又要這樣做?
更何況, 你們又怎知道那小女孩真的沒有自己的打算? 事已至此她仍留在你身邊, 是否真的愛你而想挽留呢?
為何你們總是單方面顧及男方感受, 而忽略了小女孩的感受? 是否一句情已變就可以任意踐踏?

 
At 10:52 上午, Anonymous 匿名 said...

You are absolutely right, it's none of my business nor others.

It's just painful to see this girl in denial and refused to accept that he doesn't love her anymore. The world is so big out there if only she would wake up and move on... she will find someone who truely deserves her love.

It's not about who's right or wrong anymore, it's about how to stand up and live again.

 
At 10:54 下午, Blogger 愛葉者 said...

越來越熱鬧了.......
大家的關心,很感激。只是各有各的道理,可以討論的空間卻又太少,還是讓事情自己進行吧?(這是某一本小說的語句,詳情不記得了)
感情的確是沒有所謂的對錯,這樣的處理方法也不見得是最好,然而我已經很努力把對她的傷害減低了。
可能最好的方法是我回到她的身邊,跟她從新開始,不過我想大家也明白這是沒有可能的吧,而且這個方法以前也試過,不行的方法試一百次也不會成功的吧?
現在,就等她自己想通,我可以做的,就在她身邊看她走路了。

 

發佈留言

<< Home